czwartek, 27 sierpnia 2015

"Co nas nie zabije"

W dzisiejszym Dużym Formacie ukazał się wywiad Wojciecha Orlińskiego z autorem kontynuacji bestsellerowego Millennium Larssona. Jako że dzisiaj jest dzień premiery książki, warto zapoznać się z postacią Davida Lagercrantza. Mówi między innymi tak: 

Piszę na tematy, które uważam za istotne. W tym wypadku chodzi mi o etyczny patos widoczny w oryginalnej trylogii. Chcę przypomnieć o sprawach, o które walczył Larsson i bohaterowie jego książek. Chcę przypomnieć przesłanie tych książek i wzbudzić dyskusję o kierunku, w jakim zmierza Szwecja. Chcę przypomnieć szlachetny gniew Larssona przeciw nietolerancji i niesprawiedliwości! (...)
Włożyłem w to serce, duszę, pasję i gniew.
Na co się gniewam? 40 lat temu, kiedy byłem dzieckiem, Szwecja wydawała się najrówniejszym społeczeństwem świata. Ojciec przekazał mi dumę z tego osiągnięcia. Byłem dumny z bycia Szwedem, mieszkańcem najsprawiedliwszego, najbardziej tolerancyjnego, najbardziej otwartego kraju świata. Zabrano mi ten kraj. Zabrano mi tę dumę. To chyba jest wystarczający powód do gniewu, przyzna pan?

Całość znajdziecie na stronie wyborcza.pl_duzyformat_szwecjo-obudz-sie

okładka

A książka już niebawem u nas dla Was!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz